Du borde vara fri den tanken.

Inne på http://hannagerin.blogg.se publicerades igår ett inlägg som är värt att spridas. Det är något alla borde fundera över. Ja, alla ni som känner igen er. Det är ett fint budksap.

"Vi tjejer( och många killar ) tänker ganska förmycket på vad killar ska tycka !? 
Right ? Badass som jag är ljuvlyssnade jag lite på tre tjejor som provade kläder 
inne i stan häromdagen, badass som är jag kikade ja lite på klänningen en tjej provade 
och den satt som sydd på henne! Super fint!  
Men så förstörs plötsligt de fina fashionÖgonblicket när hon brister ut "Nej gud undra vad 
gustav skulle säga, han skulle ju skratta i hjäl sig" Så fick hon lite panik i ögonen och 
nästan slet av sig den super fina klänningen. 
2 minuter innan det skådade jag hennes leende när hon smygposade lite framför spegeln."

Som Hanna också skrev var det något som gjorde henne väldigt ledsen. 
Känner inte ni också så? Jättetråkigt.
Jag önskar alla den självkänslan att kunna bära precis vad de vill.

(Det gäller även mig. Jag är dock inte det minsta rädd att bära oväntade och utstickande kläder. Problemet för mig är istället komplexen över min kropp - vilket hindra mig. Jag tycker mig ha svårt att hitta kläder som också sitter fint på. Det är tråkigt)
Men kom igen, vi alla borde släppa den tanken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0