Kefalonia, Grekland (Del 1)

Dagen innan avresa (juli) plaskade jag och Rebecka runt i Sveriges vatten, helt omedvetna om att vi under nästa dag skulle befinna oss i ett helt annat land. På våra badmadrasser började vi prata om Grekland. Vi blev exhalterade och gick hem. Vi satte oss framför datorn och klockan tio samma kväll hade vi en resa bokad!
Snabba som fan på att packa och några timmars sömn - sedan var vi på flygplatsen.
Åh, jag älskar sådanna här spontana saker.

Bland de första vi gjorde när vi var framme var att gå ner till havet.






På vägen hem envisades vi om att ta en genväg upp till hotellet för att slippa långa backen. Gick SÅDÄR....
(Resulterade rivsår på benen av vissna hårda växter och en jävla omväg istället.)

 
///spambilder, soldnedgång///





Solen hade börjat ner och gick vi tillbaka havet igen för att bada. Fyfan va härligt det var!!! I det långgrunda vattnet simmade vi runt. Nej, nej! Vi LEKTE ju för fan!! Det fanns grottor att urforska och för att komma ner fick vi klättra ner från en "bergsvägg" med inbyggda trappsteg.

Precis lagom varmt i vattnet. Vi plaskade runt, flöt runt där enda till solen gått ned bakom berget.





Andra dagen - första dagen på stranden (en annan strand)



Det var sjukt varmt. Sjukt! Vi flöt runt på våra flytmadrasser hela dagarna men så fort vi tog sig upp på land...... DOG!!! Det värsta var ju när man skulle ta sig upp till hotellet, uppförsbacke HELA vägen.. trots att klockan var
runt sex varje dag var det så jäkla varmt. De tog ca 15 minuter att gå.

///



///




.
(och jag skämtar inte när jag säger att det här är den godaste, godaste secarsallad jag någonsin ätit. stönande vid bordet.)

Det bjöds på shots som smakde JUL. FINT!


Kommentarer
Postat av: Ida - A princess diary ♥

Vart på Kefalonia var det ni bodde? :) Jag var nämnligen också där i sommras :)

2010-11-07 @ 19:03:46
URL: http://pappasguldkort.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vad mysigt det ser ut!

2010-11-07 @ 20:35:59
URL: http://sadusara.blogg.se/
Postat av: Li

Jättevackra bilder du tagit! (:

2010-11-11 @ 09:48:54
URL: http://stockholmbruden.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0