serena at white party


Den här vackra klänningen bar Sereana på whiteparty

Gossip Girl inspirerar mig väldigt mycket. Jenny får mina tio fingrar att klia. Sy och skapa. 
Jag vill visa min kreativa sida. Jag är nämligen världens mest pyssliga tjej. (Som tyvär, håller sig gömd.)
Pysslig, det har jag alltid varit - hos dagmamma, på fritis eller syslöjden.. I WAS THE LORD
(Och jag gav mamma, pappa, faster, mormor, farfar, farbror, farbros fru, kusin1, kusin2, kusin3, kusin11, låsats mammas brors flickvän, låtsats syster, bror, kompisen matilda, kompisen matildas föräldrar, kompisen matildas katt, hunden, favorithästen nyckelpiga, favorithästen dana, favorit hästen chessy, favorithästen nr.21, undulaten, kanien och alla de andra - alldeles för många julklappar.
De var, badande, i mina prylar.)

Nej men allvarligt talat. Jag är så proppad av inspiration från alla världens kanter. Är det något jag riktigt går igång på så är det när jag får make things happen, haha.
Att se något unikt skapas framför sina ögon och känna "Det här har jag gjort" är en fantastisk känsla.  (Så länge man är nöjd vill säga) Art, in all its forms, is beautiful.

Ibland undrar jag varför jag läser media? Ibland. Tanken slår mig allt oftare. Varför.
Talandes framför människor och kameror brukade vara min dröm. Det är min dröm. Men, tänk om mina nerver inte klarar av det? Tidigare har det aldrig varit något problem förän nu, det har hänt något med mig. Jag vet varken vad det är eller varför det skett. Det enda jag vet är att det är negativt.

Lösning på det jävla problemet:
Antingen tar jag reda på vad fan det är. Kör gärnet, give it a try.
Eller så skiter jag i allt. Men det vore svagt, tråkigt och framför allt - varför ta död på drömmer jag inte ens kämpat för?

Men misslyckas jag, ja då står jag där. Vad blir det då? Göra reklamaffischer, annonser och skivomslag?
Även om media är otroligt brett så har jag förlorat flera år på något som jag kunde lagt på något större.
Jag menar, det finns roligare saker att skapa än annonser, bokomslag och tetraförpackningar.
Det finns roligare personer, roligare miljöer, än att sminka på KICKS.
/J


(Sedan finns det ett enda problem till. Vill man designa, vad det än är, så är det ju till jäkla nytta att kunna teckna. Och i min "kreativa sida" är det det jag har svårast för. Men det kanske går att träna upp?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0